Szechenyi 2020
56/230-137 Hívjon most!

Részecskeszűrő tisztítás

 


 

 

Tisztítási technológia

 

DPF / FAP szűrők és katalizátorok tisztításának / regenerálásának technológiája

 

 

Melegvizes nagynyomású készülékünk a turbulens vízáramlás hidrodinamikai teljesítményét (1. ábra) és a kompresszorból érkező sűrített levegő impulzus erejét használja fel. A folyadék (munkafolyadék) mozgását külső nyomás kényszeríti ki, amelynek le kell győznie a szűrőcsatornákban lévő áramlási ellenállást. 

Turbulens (turbulens) áramlásnál a folyadékáramok keverednek, örvényeket hozva létre, amelyek könnyen behatolnak és eltávolítják a szilárd részecskéket a szűrőcsatornák mikroporózus válaszfalain.

Készülékeink tökéletesen együttműködnek a víz felületi feszültségét csökkentő DPF Active Matic folyadékkal, melynek köszönhetően a mosószer részecskéi könnyebben keverednek a szennyeződés részecskéivel, és minél hatékonyabban leválnak a megtisztított felületről.

 

DPF Active Matic 

A tisztítás során a DPF áramlási geometriája ellenállást biztosít, miközben nagy sebességű, nagy nyíróáramlást hoz létre, amely az elsődleges mechanizmus a szűrőcsatornákban lévő összenyomott lerakódások eltávolítására.

Emellett az áramlási ellenállást a tisztítószer (DPF Active Matic) megfelelő viszkozitása okozza, ami a folyékony részecskék mozgása során a súrlódáshoz hasonló jelenséget okoz.

A módszer lehetővé teszi minden típusú szilárd részecskék (korom, hamu, olajok) nagyon alapos eltávolítását a szűrő kimeneti és bemeneti csatornáiból egyaránt.

 

 

A technológia a következőket tartalmazza:

- speciális Otomatic tisztítógép.
- tisztítószer - Otomatic mosószer (DPF Active Matic).

- mérőeszközök - ellennyomásmérő, ellenőrző kamera (endoszkóp).
- professzionális készülék forró levegővel történő szárításhoz (2. szárítási fok).

 

 

Tisztítási folyamat:

1. A szűrőmag kerámia betétjének szemrevételezése, ellenőrző kamerával.

A tisztításra alkalmas szűrőbetét nem lehet repedt, olvadt.

2. A szűrő rögzítése a gépben.

3. Ellennyomás teszt, amely megmutatja a szűrő eltömődésének mértékét tisztítás előtt.

4. A tisztítószer felhordása a szűrőház belső részére - DPF Active Matic.

5. A tisztítási folyamat indítása. A víz hőmérséklete 60 ℃.

6. A szűrőből kilépő szennyezett víz elemzése (szín, olaj mennyisége).

7. A tisztítás befejezése.

8. Szárítás (30 perc).

9. Ellennyomás teszt, amely megmutatja a szűrő eltömődésének mértékét tisztítás után.

12. A szűrőbetét fotózása ellenőrző kamerával.

13. Dokumentálás, mérési eredmények rögzítése.

 

A módszer előnyei:

- Minden személygépkocsihoz, kisteherautóhoz és teherautóhoz elérhető.
- Nem károsítja a szűrőt, katalitikus bevonatát.
- Nagy hatékonyság - a szűrőcsatorna kapacitásának akár 99%-a.
- Nem kell vágni a kerámia betétet.
- Gyors tisztítási idő körülbelül 50-60 perc.
- A tisztítási eredmény ellenőrizhetősége.
- Autószűrőknél a DPF szűrő melletti katalizátort is megtisztítja.

 

 

Korom - az üzemanyagok tökéletlen égése során keletkező termék.

Általánosságban elmondható, hogy a koromfelhalmozódásnak két típusát különböztethetjük meg:

1. Pórusakkumuláció - szilárd részecskék rakódnak le a szűrőfal anyagán belüli pórushálózatban.

Bár a teljes koromnak csak egy kis része halmozódik fel a szűrő mikropórusaiban, ez hozzájárul a szűrőn keresztüli nyomásesés meredek növekedéséhez.

A koromterhelés mértékétől és a szűrő típusától függően a pórusok felhalmozódása egyes esetekben a szűrő nyomásesésének 50%-a vagy még több is lehet.

2. Koromcsomósodás - Ahogy a pórushálózatban a koromtöltés növekszik, a bemeneti csatornákban a falfelületek mentén részecskeréteg kezd kialakulni, és a koromcsomósodás lesz a domináns szűrési mechanizmus.

 

 

Hamu

A DPF-ben a hosszú távú használat során felhalmozódik a hamu, mint a szűrőregeneráció és a koromoxidáció után visszamaradt nem éghető anyag. A hamu kenőanyag-adalékokból, az üzemanyagban lévő nyomelemekből, valamint a motor kopási és korróziós termékeiből származó különféle fémvegyületekből áll.

Amint az 1. ábrán látható, a hamu a szűrőtérfogat nagy részét elfoglalhatja, mivel vékony rétegben felhalmozódhat a csatorna falai mentén, vagy helyet foglalhat a szűrőcsatornák hátulja felé. A hamu felhalmozódásának egyik hatása az effektív szűrőtérfogat vagy a szűrési terület, valamint a koromtároló kapacitás csökkenése. A hamulerakódás megváltoztatja a felgyülemlett korom eloszlását is, általában a szűrő eleje felé mozgatva azt. Ezek a kombinált jelenségek hozzájárulnak a csatornaátmérő és a szűrőcsatornák effektív hosszának csökkentéséhez. Ennek eredményeként a hamu hozzájárul a kipufogógáz-áramlás korlátozásának növekedéséhez.

 

 

Másodszor, a hamuréteg fizikailag elválasztja a felhalmozódott kormot a kipufogógáz-katalizátortól (pl. platinarészecskék), amely lerakódhat a DPF falainak felületén. Ez nemcsak megakadályozza, hogy a koromrészecskék érintkezzenek a katalizátorral, hanem megnöveli a szükséges diffúziós hosszt a NO2 (nitrogén-dioxid) által segített koromoxidációhoz.

Az 1. ábra szemlélteti legjobban a probléma nagyságát, mivel a hamu hozzájárulását mutatja a részecskeszűrőben felhalmozódott anyag teljes tömegéhez (hamu és korom), 6 g/l maximális terhelést feltételezve.

A 2. ábra alapján mindössze 53 000 km úthasználat után a DPF-ben tárolt anyag hozzávetőlegesen 50%-a hamu. Más szóval, a hamu mennyisége megegyezik a korom mennyiségével 6 g/l maximális megengedett koromterhelési határ mellett, ráadásul 240 000 km megtétele után a hamu a DPF-ben rekedt anyag több mint 80%-a, a amelynek kisebb része korom.

Szivárgó szívórendszerből eredő motorolaj szennyeződés (pl. turbófeltöltő meghibásodása). Az olaj belép a szűrőbetétbe (monolitba), ahol szinterezési folyamaton megy keresztül.

 

 Olajfogyasztás Az Adblue rendszer meghibásodása

 

Innovativitási tanúsítvány
Sziléziai Műszaki Egyetem

Oltalom alatt 
álló minta!

Minőségi tanúsítvány
Ökológiai tanúsítvány